Виховна година

Виховна година

на тему: «Палити чи ні – вирішувати тобі»

Мета: розвивати здатність самоаналізу, спостереження; вчити аналізувати і пізнавати себе, знайти зв'язок між позитивними рисами характеру та палінням; популяризувати здоровий спосіб життя; виховувати доброзичливе ставлення до людей.

Учитель. Ви вступаєте в дуже відповідальний і надзвичайно важливий період вашого життяюність. Перед вами постає безліч питань, які хвилюють вашу душу, примушують сумніватися, навіть страждати. Адже, звичайно, серед вас немає жодного, хто був би повністю задоволений собою, хто не бажає би покращити і розвинути свої розумові та фізичні здібності, а головне — зміцнити здоров'я. Ви щодня спілкуєтесь і зустрічаєтесь з десятками різних людей, стаєте очевидцями або учасниками різноманітних ситуацій і подій, читаєте книжки та пресу, переглядаєте телевізійні передачі та кінофільми. Все це певним чином впливає на вас, ваші погляди, поведінку, характер, ставлення до оточуючих людей і, насамперед, до самих себе. Раз у раз у вас виникає потреба стати кращим, удосконалити себе, Як це зробити? Як цього досягти? (Обговорення).


Людина народжується, зростає, виховується, набуває досвіду в конкретних, неповторних, індивідуальних для кожного обставинах та умовах. Суспільне життя значною мірою зумовлює становлення та розвиток особистості. Але людина ніколи не виступає лише пасивним об'єктом впливу. Виховання завжди нероздільно пов'язане із самовихованням. А це неможливо без самопізнання! Кожен повинен знати себе, свої цінності і цілі життя, якщо не знати себе і розуміти зовнішнього впливу на особистість, прийняті нами рішення можуть бути не зовсім правильними та вірними. Рішення про те, палити чи ні, краще приймати після розуміння того, хто ми є, ким би хотіли стати у житті, що потрібно зробити, щоб досягти цього. Тоді ми можемо зробити свій вибір стосовно паління. Чи робили ви коли-небудь вибір?(Обговорення).


Для того, щоб зробити правильний вибір, потрібно багато знати про предмет вибору. Сьогодні мова йтиме про паління.

Учитель. Все почалося в XV ст., коли Колумб висадився за океаном в далекій і невідомій країні. Там його здивовані матроси побачили схожих на фокусників людей, які згортали з сухого листя трубки, брали їх в рот і підпалювали... Тубільці втягували дим і випускали його назовні... Нещасні нерідко при цьому втрачали свідомість, входили в транс і навіть корчилися як від сильного болю, але, за їх словами, вже не могли жити без цього «табако»...

Всі ми знаємо, що поганий приклад може бути заразливим. Тютюн потрапив спочатку на корабль Колумба, а потім з легкої руки його матросів — у Європу, де почав поширюватися по будинках і салонах шукачів гострих відчуттів. Втім, швидкому поширенню табакопаління почало сприяти не стільки людська цікавість, скільки жадання наживи і агресивна реклама.

В кінці XVI ст. англійці, сподіваючись на крупні бариші, завезли тютюн в «далеку Росію», але на перших порах вони зазнали фіаско. Через необережність курців в Москві та інших містах Росії почали траплятися пожежі...

Цар Михайло Федорович, побачивши, що справа прийняла настільки неприємний поворот, заборонив тютюн і навіть ввів різні покарання для тих, хто, незважаючи на заборону, продовжує балуватися небезпечним зіллям. Курців почали засилати до Сибіру, найзухвалішим з них виривали ніздрі, як небезпечним злочинцям... І народ був в цьому солідарний з урядом.

Втім, до середини XVII ст.. не лише купці, але й багато державних чиновників зрозуміли, що завдяки торгівлі тютюном можна отримувати немалі гроші... Переслідування курців повсюдно почало сходити нанівець, і, нарешті, зовсім припинилося. Почалося швидке поширення тютюну по всьому світу, процес пішов, незважаючи ні на пожежі, ні на заперечення церкви, ні навіть на явне погіршення здоров'я новоявлених залицяльників заморського зілля. Цар Петро I, наслідуючи приклад європейських королів, високим указом вирішив проблему ввезення тютюну до Росії, оподаткувавши купців величезним митом...

А що ви знаєте про куріння та його вплив на життя і здоров’я людини? (учні відповідають.)


Учень розповідає казку про куріння.Є така казка. У далекому минулому, коли тютюн тільки завезли у Вірменію, біля підніжжя Арарату жив добрий і дуже мудрий старий. Він відразу не злюбив це зілля і намагався переконати людей не вживати його.

Одного разу він побачив, як купці розклали свій отруйний товар. Вони кричали:

Божественне листя! Божественне листя! У ньому засіб від усіх хворобавколо них зібралося багато народу. Підійшов і старий:

Це «божественне листя» приносить людям користь: у будинок курця не зайде лиходій, його не вкусить собака, він ніколи не постаріє.

Купці з подивом подивились на старого:

Ти правий, мудрий діду,— сказали вони. - Але звідкіля ти знаєш про такі чудові властивості «божественного листя»?

Старий усміхнувся і пояснив:

Лиходії не зайдуть в будинок курця, оскільки у того, хто віддає багато грошей за тютюн і стає бідним, нічого красти. Крім того, від куріння він буде кашляти всю ніч, а злодій не заходить у будинок людини, що не спить. Через кілька років куріння людина ослабне, в неї почнуть боліти ноги, вона ходитиме з паличкою. А який же собака вкусить людину із ціпком у руці? І, нарешті, курець ніколи не постаріє, тому що помре замолодуідійшли люди від купців.


Учитель. Сьогодні особливо гостро стоїть проблема виховання здорової молоді. Ми добре знаємо, що здоров'я - найбільша людська цінність, яку, на жаль, багато людей починають цінувати та берегти, вже втративши значну частину цього скарбу, відпущеного нам природою. Без здоров'я немає щастя. Іноді учні навмисно все роблять для того, щоб загубити своє здоров'я. Вони набувають поганих звичок, які негативно впливають на них і яких потім не можуть позбутися, але спочатку вони про це не думають і хизуються перед друзями.. Та тільки чим? Не дуже приємно і навіть шкода дивитися на таких дітей, знаючи, що через деякий час вони почнуть хворіти і втрачатимуть своє здоров'я. У них уже виробляється звичка.

Звичка! Що це таке? (Відповіді учнів.) Так, звичкаце те, до чого звикаєшся і без чого потім, на жаль, буває важко обійтися. Звички бувають корисні, а бувають і шкідливі. Назвіть, будь ласка, відомі вам хороші звички. (Заняття спортом, шанування старших, читання книг, звички вчасно лягати спати, бути ввічливим, не грубити, не ображати слабких і так далі).

А тепер назвіть погані звички. (Плювати на підлогу, колупати в носі, грубити вчителям і взагалі старшим, палити, лінуватися і робити все не вчасно...)

Підведемо підсумок нашій бесіді.

В світі, за даними ВООЗ, від куріння щорік вмирають 2,5—3 млн. людей, або 1 людина кожні 10 сек. Ми з вами розмовляли, а люди вмирали від свого безвілля і неуцтва. Як же нам з вами бути далі?

Підведемо підсумки нашого спілкування.

Учитель. Прочитайте цитату, записану, на дошці: «Кожна людина має свободу вибору. Кожен сам вирішує, курити чи не курити, зміцнювати своє здоров'я фізичними вправами чи рости хирлявим слабаком. Проте правильний вибір може зробити тільки той, хто вже здатний відповідати за свою поведінку, за своє здоров'я та за своє майбутнє взагалі». А що таке здоров'я? Здоров'я найбільше багатство. Погляньте на це прислів'я: «Бережи одяг, доки новий, а здоров'я — доки молодий». Правильно робить той, хто розумно виконує правила поведінки, за якими слід жити в суспільстві. Бо, поки ти молодий і в тебе здорове ті то, цей дар природи треба берегти. Втратити ж все легко, тільки повернути іноді важко, а то й неможливо. Люди кажуть: «Є каяття, та нема вороття».

Пам'ятайте, що бути здоровими і сильними вам допоможуть заняття у спортивних секціях,перебування на свіжому повітрі а найбільше — здоровий спосіб життя.

Отож, яке рішення ви приймете? (Учні приймають спільне рішення, яке можна оформити таким чином.)

Вирішили: постараюсь ніколи не протягувати руку до цигарки;

подумаю про заняття спортом;

постараюся навчитися говорити «ні», коли мені пропонують погане.

Спасибі всім за участь в бесіді! З вами дуже приємно спілкуватися.