Рекомендації, поради викладачам по роботі з «тяжкими» підлітками

v Спостерігайте за учнями, їх поведінкою під час уроків, манерою спілкування з товаришами на перервах.

v Спілкуйтеся якомога більше з дітьми, особливо в позаурочний час.

v Умійте передбачати й оцінювати якусь ситуацію, річ або точку зору учня очима самого учня.

v Не намагайтеся загнати підлітка в глухий кут, поставити в скрутне становище. Не вдавайтеся до фізичного покарання.

v Не слід принижувати чи занижувати самооцінку підлітків, адже в цьому віці вона у них не стійка і саме формується.

v Дорожіть довірою дітей. Це вагомий компонент у діяльності будь-якої соціальної групи, який досягається завдяки особистій компетентності, сумлінності, чесності.

v Організовуйте вільний час дитини, оскільки незмістовне дозвілля є причиною залучення до алкоголізму, наркоманії.

v Формуйте міцні установки на здоровий спосіб життя шляхом антиалкогольного, антинаркотичного виховання.

v Формуйте почуття відповідальності за свою поведінку й усвідомлення того, що для учнів є руйнівним.

v Розвивайте в підлітків почуття відповідальності за свою поведінку, яке сприяє усвідомленню не лише своїх прав, а й обов’язків.

v Сприяйте адаптації дитини в світі, допоможіть їй у встановленні доброзичливих стосунків, усуненні дефіциту спілкування, в розв’язанні власних проблем.