М'ясо і рибні продукти

Тема: “ М'ясо і рибні продукти

Мета: Перевірити теоретичні знання по темі; повторити основні відомості по темах, вивчених раніше («Молоко,», «Крупа», «Хліб»). Розвивати спостережливість, увагу, уяву, логічне мислення, вміння працювати в нестандартних умовах. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров'я та продуктів харчування. Закріпити знання про професію кухаря.

Матеріали, інструменти та устаткування:

1.       Таблиця з блоками тем. (Таблиця пишеться на дошці)

Хлеб всьому голова

М’ясопродукти

Молоко

Крупа, макаронні вироби

Риба

Різне

40( балів)

40

40

40

40

40

30

30

30

30

30

30

25

25

25

25

25

25

20

20

20

20

20

20

10

10

10

10

10

10

5

5

5

5

5

5

 

Примітка: Числа, вказані в таблиці, дають початкові відомості про питання: чим більше число балів, тим складніше питання по вибраній темі.

2. Картки - завдання з питаннями (вони розкладаються на допоміжному столі, також по темах, тобто дублюючи таблицю з дошки). (Додаток №1)

3. Штрафні картки.

4. Фінальне завдання - загальне для всіх груп.

Форма уроку: урок - гра

ХІД УРОКУ

І. Організація учнів до уроку

·         Перевірка присутності учнів (за журналом);

·         Призначення чергових(за графіком);

·         Організація робочих місць;

ІІ. Оголошення теми і мети уроку.

Кулінаріяце мистецтво приготування страв…….

На сьогоднішньому уроці ми закріпимо наші знання з тем «М'ясопродукти»Риба», «Молоко», «Крупа» та «Хліб».

Знайомство з умовами гри

1. Група ділиться на три команди.

Число учасників в команді повинне бути однакове, один-два учня, які виявляться “зайвими”, виступають в ролі помічників: стежать за часом (1 хвилина на обдумування відповіді), відпрацьовані питання ліквідовують з дошки (стирають) і так далі.

2. Вибирають капітанів команд, яким лунає однакове завдання, наприклад, за 1 хвилину скласти максимальну кількість нових слів із слова “асортимент” або якогось іншого слова.

3. Капітан, що переміг, дає право своїй команді почати гру, тобто назвати тему і кількість балів; наприклад: молоко - 40 балів (тобто вибрати завдання).

4. Майстер в/н зачитує питання, помічник засікає час (1 хвилина на обдумування) після закінчення часу один з членів команди дає відповідь.

5. Якщо відповідь неправильна, вступає в гру наступна команда.

6. Після закінчення часу (40 хв.) або питань-завдань призначається фінальна частина гри (Додаток № 2).

7. Фінальна частина - завдання, загальне для всіх команд.

Уважно прослуховує завдання, гравці пишуть відповідь - один для всієї команди, призначивши йому свою кількість балів.

Наприклад: команда набрала 120 балів, на фінальне завдання теж можуть призначити ціну відповіді - 120 балів. Якщо відповідь правильна, то кількість балів підсумовується (120+120), якщо немає - віднімається, і команда втрачає всі бали (120-120).

Примітка: Право відповідати першим на фінальне завдання отримує команда з меншою кількістю набраних балів.

8. За підказки, шум призначається 20 штрафних балів (штрафні бали віднімаються із зароблених вже балів).

9. В кінці уроку підраховується загальна сума балів і визначається:

I місце - “5”

ІІ місце - “4”

ІІІ місце - “3”

Примітка: Якщо розривши в кількості балів між командами невеликий (від 5 до 10), то може бути інший варіант:

I місце - дві команди
II місце - одна команда

Або

I місце - одна команда
II місце - дві команди

10. Рефлексія:

аналіз допущених помилок;
оцінки за урок;
нагородження переможців.

ДОДАТОК № 1

Теми блоків із завданнями можуть бути будь-якими. Це залежить від віку учнів, від курсу на якому навчаються учні, це можуть бути не тільки питання по кулінарії, сервіровці, етикету і тому подібне, але і розділи по інших напрямах в предметі “ Технологія”.

 

Хліб всьому голова”

40” - Як нарізують хліб і продукти гастрономів для бутербродів.

(Тонкими шматочками 5-8 мм)

30” - Як ви думаєте: що було спочатку - каша або хліб?

(Каша)

25” - Як черствий хліб зробити м'яким?

(Сбризнуть водою і покласти в гарячу духовку)

20” - Що таке канапе?

(Закусочний бутерброд)

10” - Які види бутербродів ви знаєте?

(Відкриті і закриті, прості і складні, гарячі, закусочні)

5” - Загадка.

За морем вусате море лежить,

Хвиля за хвилею по морю біжить.

По морю великім парохід пройде-

І кожну краплину з собою забере

(Хлібне поле)

М'ясопродукти”

40” - Про що потрібно знати, щоб отримати прозорий м'ясний бульйон?

(Варити бульйон при слабкому кипінні, знімаючи жир і пінку).

30” - Це один з небагатьох виробів кулінарного мистецтва, автор якого відомий - власник трактира в Торжку, у якого не раз зупинявся Пушкін:

“На дозвіллі пообідай у Пожарського в Торжку
Смажених.. покуштуй і відправся ні без чого” .

Про що йде мова?

(Котлети Пожарські)

25” - В яку воду закладаємо м'ясо для бульйону, для другої страви?

(У холодну - для бульйону; у гарячу - для II страви)

20” - Послідовність первинної обробки м'яса.

(Розмороження, обмивання, зачистка - видалення жиру, плівок, кісток, сухожиль; нарізування напівфабрикатів).

10” - Чи потрібно в котлетну масу додавати замочений в молоці або воді пшеничний хліб?

(Так)

5” - Як потрібно розморожувати м'ясо і чому саме так?

(На повітрі при кімнатній температурі, а краще в холодильнику на нижній полиці, так як в цьому випадку відбувається найменша втрата поживних речовин).

Молоко”

40” - Який термін можна зберігати сметану в холодильнику?

(72 години)

30” - Чому дітям рекомендують пити щодня молоко?

(Воно містить більше 100 цінних для організму людини речовин: білки, жири, вуглеводи, мінеральні речовини)

25” - За старих часів цей продукт називали сиром, його і зараз так називають в деяких районах країни. Що це?

(Творог)

20” - Назвіть страви з сиру, що не вимагають теплової обробки

(Сир із сметаною, сиркова маса)

10” - Первинна обробка сиру. Навіщо її роблять?

(Сир протирають через сито, для того, щоб він краще засвоювався організмом)

5” - Як можна оберегти молоко від швидкого скисання?

(Молоко кип'ятять і швидко охолоджують).

Крупа і макаронні вироби”

40” - Чому для варива каші з 100 г. крупи ми беремо різну кількість рідини і солі?

(Каші бувають рідкі, в'язкі і розсипчасті, чим більше рідини ми беремо, тим більше треба солі.)

30” - Легенда свідчить: один з італійських кардиналів, коли побачив на своєму столі нову страву вигукнув: “Як мило!”. Про що йшла мова? Що побачив кардинал?

(“Макароні”. Макарони.)

25”- Каша манна, приготована особливим способом, називається «гурьєвська». В честь кого вона так названа?

(На честь графа Гурьєва, але ніяк не на честь кухаря, що її приготував).

20” - Назвіть асортимент макаронних виробів.

(Локшина, ріжки, вермішель, фігурні вироби (черепашки, вушка, спіральки і тому подібне)

10” - Перед варивом які крупи не миють? А яку крупу замочують?

(Не миють роздроблені, замочують перлову).

5” - Що, окрім муки, можна отримати з пшениці?

(Манну крупу, “Артек”, полтавську крупу).

Риба”

40” - Назвіть види теплової обробки на прикладі риби.

(Варіння, припускання, смаження, тушкування, запікання).

30” – Чи можна на рибному бульйоні зварити розсольник?

(Так)

25” - Ознаки доброякісності риби.

(Очі прозорі, зябра червоного кольору, луска щільно прилягає до шкіри, консистенція щільна)

20” - Первинна обробка риби.

(Розмороження, очищення від луски, розрізання черевця, видалення нутрощів, голови, хвоста, плавників, промивання, пластування (великої)

10” - Як визначити готовність риби при смажінні?

(Поварська голка входить в м'якоть вільно, сік, що з'являється на поверхні риби, прозорий, колір м'якоті білий або біло-сіруватий)

5” - Як правильно потрібно розморожувати рибу?

(У холодній підсоленій воді; філе - на повітрі при кімнатній температурі).

Різне”

40” - З якого зерна отримують крупу: ядриця, “Геркулес”, пшоно, манна крупа?

(Гречка, овес, просо, пшениця).

30” - Чому людина худне? А чому набирає вагу?

(При систематичному недоїданні - недостатність поживних речовин; від переїдання: багато їмо, мало виконуємо різних навантажень)

25” – Чи можна використовувати харчові рибні відходи, якщо можна, то для чого?

(Використовувати можна для приготування рибних бульйонів).

20” - Гарнір - що це таке?

(а) додаткова частина до основного рибного або м'ясного блюда;

б) густа частина заправних супів).

10” - Для чого випускають молоко сухе, згущене, концентроване?

(Для тривалого зберігання, для зручності транспортування).

5” - В яку воду закладаємо картоплю для варіння?

(У гарячу підсолену воду).

ДОДАТОК № 2

Завдання на фінал

Це національна російська страва з капусти. Вона вегетеріанська, але буває і на м'ясному, грибному або рибному бульйоні.

Що це за страва?

(Щі)

Підсумки уроку

Отже, наші конкурси підійшли до завершення.

Всі учасники чудово справлялися з завданнями. Але як і скрізь в нас є переможці і переможені. За результатами конкурсу, найкращими знавцями тем «Кулінарії» виявилась команда « ».

Нагородження переможців грамотами.

 

Прибирання робочих місць